Leverans och Returer
1. Levererar du utanför Sverige?
Ja, vi levererar till Europa och Skandinavien. Välj den aktuella marknaden längst ner på webbplatsen. Sedan kan du kontrollera i kassan om vi skickar till det aktuella landet.
2. Vad är din leveranstid?
Alla beställningar behandlas inom 24-48 timmar och normal leveranstid är 3-7 arbetsdagar. Varje produkt på FinFlicka Babybutik har en beräknad leveranstid som du hittar i produktbeskrivningen.
3. Hur vet jag om min beställning har levererats från FinFlicka Babybutik?
När vi skickar din beställning skickas ett e-postmeddelande till dig om att din beställning är på väg. Du kommer också att få ett separat e-postmeddelande med spårningsinformation.
4. Hur länge måste jag hämta mitt paket?
Ditt paket förblir hos postagenten i två veckor. Efter den tiden skickas ditt paket tillbaka till oss. Om den inte hämtas debiteras du 500 kr för ett oförlöst paket.
5. Vad händer om jag har fått en leveransbekräftelse från FinFlicka Babybutik men ingen anmälan från postkontoret?
Du kan spåra din beställning via spårningsinformationen du får i samband med den beställning som skickas. Kontakta vår kundtjänst om beställningen verkar vara fast på vägen.
6. Vad gör jag om min produkt skadas under transport vid ankomst?
Om det finns ett problem med produkten, eller om den är skadad under transporten, vänligen kontakta oss inom 24-48 timmar och skicka oss bilder/ video av produkten så att vi kan lösa ditt problem och göra anspråk på skadan med rederiet.
7. Jag vill göra ett klagomål, hur gör jag det?
Vi rekommenderar alla våra kunder att göra en video eller ta bilder när de tar emot och öppnar paketet. Så om det finns ett problem det är lätt för oss att lösa det. Skriv ditt klagomål och skicka bilder / video till oss på [email protected] Glöm inte att skicka oss bilden av fraktetiketten där ditt namn och din adress skriven. Vi återkommer inom 24-48 timmar och försöker lösa ditt problem så snart som möjligt.
8. Hur hanteras mitt presentkort / kupong / kreditkvitto / rabattkupong vid retur?
Om du har använt en rabattkod som du fick vid köpet i en kampanj och gör en retur med alternativ återbetalning drar vi värdet av rabattkoden från det återbetalade beloppet. Rabattkoden skickas inte ut igen men den förblir förbrukad.
9. Kan jag avbryta min beställning?
Kontakta kundtjänst via mail på [email protected] eller kontakta oss sida inom 24 timmar efter att du har betalat, så hjälper vi dig med detta under förutsättning att din order inte är plockad, packad eller skickad ännu. Är den skickad så måste du hämta ut paketet och skicka tillbaka det till oss.
10. Har du en returpolicy?
Ja, vi erbjuder en 14-dagars returpolicy. Om det finns ett problem med ditt paket kan du returnera inom 14 dagar.
11. Jag vill returnera mitt paket så hur kan jag göra det?
Du måste skicka paketet till vårt lagerhus, kontakta oss på [email protected] för att få returadressen. Kom ihåg att kunden måste betala fraktkostnaden för att returnera paketet. Produkten måste vara i originalskick och inte användas.
Du måste använda REK (registrera post) för att returnera paketet och skicka spårningsnumret. Efter att ha fått det kommer vi att inspektera paketet och om allt är okej kommer vi att utfärda din återbetalning inom 3-4 arbetsdagar.
Obs! Paket som skickas utan att kontakta oss accepteras inte och kommer att skickas tillbaka.
12. Finns det en returavgift?
För små paket är returavgiften 49 SEK och för tunga paket tillkommer en returavgift på 399 SEK.